Monday, April 23, 2007

Assalamualaikum....

What??? I'm writing my own blog now? Can't believe it myself. Tulis diari pun tak pernah seumur hidup. Ahhh..what the heck....there's always a 1st time right?

So..this is my story...about my kids, my passion for cooking, things that I like to do, books that I like to read, apa2 ajelah yang aku nak citer akan ku tulis dalam blog ni.

So.. to begin with...I'm a fulltime homemaker ( homemaker ke? aku cuma jaga makan-minum keluarga ajer, hantar anak sekolah dan kemana-mana lagi lah yang diperlukan...lain2 kerja rumah/housechores tu..Bibik yang buat) anak tiga, Izzat 11thn, Sofea 8thn dan Adib 5thn.

Baru semalam Izzat tanya aku masa dia terlihat aku dok belek2 contoh2 template blog yang aku nak pilih...

Izzat: La....Mama nak buat blog ke?
Mama : Takder lah ..tengok2 ajer.
Izzat: Mama nak tulis aper?
Mama : Entahlah...aper2 ajelah kot..pasal Izzat, Sofea dan Adib.

Well that was yesterday...today..here I am...

I was working in the banking sector for about 5 years and when I gave birth to Izzat in 1996, I left my job to be a fulltime housewife. When Izzat was almost reaching his 1st birthday, I got so bored at home (masa tu aku dok menyewa 2nd floor shop/apartment, punyerlah boring giler, takder neighbour nak borak...yg ramai adalah anak dara dan bujang2 yang menyewa) So I applied and got a job in a multinational oil company. After almost 10 years,I quit my 2nd job end of last year and this time its for GOOD.

So, back to reality...

Hari2 my routine start in d morning, 1st sending Adib to his kindergarden. The other two, my hubby (a.k.a Abah) hantar, school nearby only. Then balik baca newspaper, breakfast, baca email and cooking. At 10.15am gi gym( part gym ni aku citer lain kali)at the clubhouse nearby till 11.30 terus pick up Adib from school. Balik feed Adib n layan.....

Noon, pick up the other 2 from school. Lunch together, relax n continue with their homework. Part ni yg darah aku cepat naik. Actually masa monitor homework anak ni lah yang aku teringat nak blogging....to divert my ANGER....Anger Management kata org...( nanti aku citer lain kali pasal part homework nih)

At 3.30pm hantar Izzat religous school habis kol 5pm. Pick him then at 5.30pm aku lepaskan diaorang kat playground with Bibik. Masa ni lah aku leh relax sket....kadang2 tu aku gi sekali...bukan taknak gi selalu..tapi kat playground tu penuh ngan Bibik2 ajer..I'll be out of place..kol 7.15 kang anak aku balik...mandi, dinner, reading session( part ni aku akan citer kemudian)then zzzzzzzzzzz at 9.30pm.

Hari2 lain schedule berbeza2. Tues ader KoKurikulum...Wed ader piano lesson, Friday ader softball practise, Sat ader Mental Arithmetic,Sunday swimming...fenin aku...esok lusa aku sambung lagi ek...

No comments: